Fandom

Wilkipedia

Silvan

Przekierowano z Znajdek

46stron na
tej wiki
Dodaj nową stronę
Komentarze0 Udostępnij
Silvan
Lwd3.jpg
Imię Silvan (dawniej: Znajdek)
Gatunek Wilk szary
Wiek 2 lata
Miejsce zamieszkania Zoo w Białymstoku (dawniej: Poczopek)

Silvan- wilk szary, obecnie popularny na terenie całej Polski. Wcześniej znany pod imieniem Znajdek.

HistoriaEdytuj

W lipcu 2013 roku został znaleziony w Topolanach koło Michałowa. Był w marnym stanie- wychudzony, przestrzaszony, zakleszczony, w słabej kondycji. Chodził koło domków letniskowych. Nie wiadomo, co się stało z jego matką- najprawdopodobniej zginęła rozjechana przez samochód lub porzuciła synka, widząc, że jest słaby. Wilczka przewieziono do miejscowości Poczopek, do Nadleśnictwa Krynki.

PrzeszłośćEdytuj

Silvan właściwie jako szczenię niczym nie różnił się od szczeniąt psa- był wesoły, ruchliwy, szybko przystosował się do nowego środowiska. Uwielbiał gonić motyle i interesował się wszystkim wokół. Jednak miał już dość ostre zęby. Chętnie jadł to, co podawali mu leśnicy- łebki kurczaków oraz surowe mielone mięso. Lekarze na początku byli zaniepokojeni drgawkami, które wystąpiły po podaniu leków. Mogło to wskazywać, że wilczek ma padaczkę. Na szczęście niepokojące objawy minęły.

ObecnieEdytuj

Po trzech miesiącach pobytu w ośrodku rehabilitacji Nadleśnictwa Krynki w Poczopku wilk trafił na stałe do ZOO w Białymstoku. Wkrótce dołączą do niego kolejne wilki z Niemiec. Ważne jest jednak, to że Silvan trafił do nowego wybiegu jako pierwszy. Dzięki temu jest duża szansa, że jako „gospodarz" zostanie zaakceptowany przez inne osobniki.

GaleriaEdytuj

Więcej w Fandom

Losowa wiki